Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om je een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Pre-Run NN Dam tot Damloop zelf.

Inschrijving 2025

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving voor de Pre-run NN Dam tot Damloop 2025 gaat op maandag 7 april 2025 om 9.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 18 augustus 2025 om 23:59 uur, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
Ga naar de startpagina en kies voor ‘Inschrijven’.

Wat zijn de tarieven?
De tarieven vind je op de website.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

 Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving? Is er een wachtlijst?
Er is geen na-inschrijving of wachtlijst.

Na 19 augustus 2025 komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Op die pagina bieden wij jou de kans om een ticket te kopen of te verkopen.
 
Wijzigen is tijdelijk niet mogelijk van 4 augustus 2025 t/m 18 augustus 2025. Vanaf 20 augustus 2025 kan je weer wijzigen.

Wanneer je na 20 augustus 2025 een ticket doorverkoopt, dien je er onderling voor te zorgen dat het startbewijs bij de nieuwe deelnemer terecht komt.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke dashboard?
Open jouw dashboard en vul jouw e-mailadres in om in te loggen.
Wijzigen, annuleren en doorverkopen
Hoe wijzig ik mijn afstand? 
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens bekijken’ en vervolgens op ‘Ticket omruilen’.
 
Het wijzigen van jouw afstand is mogelijk t/m 18 augustus 2025, tenzij de afstand is uitverkocht.
 
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens bekijken’ en vervolgens op ‘Registratie bewerken’.
 
Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 18 augustus 2025.
 
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kan doen, kan je jouw inschrijving aan iemand anders doorverkopen. Hoe dat werkt, lees je bij de volgende vraag.
 
Members van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 4 augustus 2025 schriftelijk annuleren via het contactformulier en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de algemene voorwaarden op de website.
 
Hoe kan ik mijn inschrijving doorverkopen?
Na 19 augustus 2025 komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Op die pagina bieden wij jou de kans om een ticket te kopen of te verkopen. 
 
Open jouw dashboard en kies in jouw ticket bij ‘Gegevens bekijken’ voor ‘Ticket doorverkopen’.
 
Wanneer je na 18 augustus 2025 een ticket doorverkoopt, dien je er onderling voor te zorgen dat het startbewijs bij de nieuwe deelnemer terecht komt.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je op de website van het evenement.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen?
Een deelnemer dient op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. Bij de 3,5 Engelse Mijl is dat 13 jaar, bij de 7 Engelse Mijl is de minimumleeftijd 16 jaar. 
Startnummer
Wordt mijn startnummer thuisbezorgd?
Ja als je het product "opsturen van jouw startnummer" hebt bijgekocht ontvang je uiterlijk in de week van het evenement jouw startnummer per post.
 
Heb je het product "opsturen van jouw startnummer" niet bijgekocht? Dan dien je jouw startnummer op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement extra informatie hierover per mail.
 
Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startnummer met de post?

Nee, indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startnummer op te halen bij de helpdesk. Je ontvangt hier in de week van het evenement informatie over.
 
Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Heb je het product "opsturen van jouw startnummer" bijgekocht, maar heb je je startnummer niet thuis bezorgd gekregen? Dan kun je op de dag van het evenement op vertoon van jouw laatste deelnemersinformatiemail een reserve startnummer ophalen bij de helpdesk tijdens het evenement.

Pre-Run NN Dam tot Damloop 2025

Startnummer
Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Heb je het product "opsturen van jouw startnummer" bijgekocht, maar heb je je startnummer niet thuis bezorgd gekregen? Dan kun je op de dag van het evenement op vertoon van jouw laatste deelnemersinformatiemail een reserve startnummer ophalen bij de helpdesk tijdens het evenement.
 
Ik heb een ticket overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum 4 augustus 2025 een ticket hebt overgenomen, en de verkoper heeft het product "opsturen van het startnummer" bijgekocht, dan dien je onderling te regelen dat het startnummer bij jou terecht komt.
Start en finish
Waar zijn de start en finish?
De start en de finish is op de Zaanse Schans.
 
In welk startvak start ik? 
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie en de starttijd.
 
Wat zijn de starttijden?
Kijk voor de starttijden op de website.
 
Mag ik meedoen met een andere afstand? 
Het wijzigen van jouw afstand is mogelijk t/m 4 augustus 2025, tenzij de afstand is uitverkocht. Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Ticket omruilen’.
 
Na deze datum is het alleen mogelijk om een kortere afstand te lopen. Je kan met jouw huidige startnummer bij de kortere afstand starten.

Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Kijk bij bereikbaarheid op de website voor meer informatie over parkeren en de bereikbaarheid tijdens het evenement.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
Je vindt de helpdesk in restaurant de Kraai.
Algemene voorwaarden en reglement
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je op de website van het evenement.

Waar kan ik het reglement vinden?

Het reglement vind je op de website van het evenement.
Medaille
Krijg ik een medaille?   
Bij de finish van de Pre-run NN Dam tot Damloop 2025 ontvangt de deelnemer geen herinneringsmedaille. Je ontvangt een flesje sportdrank achteraf.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging is er onderweg?
Kijk op de website voor informatie over de verzorgingsposten.
 
Is er medische hulpverlening aanwezig?
Bij de verzorgingsposten langs de route vind je medische hulpverlening.
 
Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Er is geen douchegelegenheid bij de pre-run NN Dam tot Damloop 2025. Wij hebben naast de kledinginname wel een omkleedtent beschibaar.
 
Waar kan kleding ingeleverd worden?
Er is kledinginname op de busparkeerterein op de Zaanse Schans.
 
Laat geen kleding achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.
 
Zijn er kluisjes?
Er zijn geen kluisjes of lockerwagen(s) aanwezig.
Tijdsregistratie, uitslagen
Is er tijdregistratie?
De tijdregistratie wordt verzorgd door Mylaps Event Timing door middel van een chip achter op jouw startnummer.
 
Waar vind ik de uitslagen?
De uitslagen vind je terug op de website.
 
Mijn uitslag klopt niet, wat nu?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw wijziging.
 
Kan je persoonlijke uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.

Overig

Vrijwilligers
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Het team bestaat uit individuele vrijwilligers, studenten en vrijwilligers vanuit verenigingen. Meer over het vrijwilligerswerk lees je op onze website.
Le Champion Membership
Hoe kan ik member worden van Le Champion?
Meedoen aan de sportevenementen van Le Champion is al een feest op zich, maar om als member aan de start te staan, geeft net dat beetje extra. Meer over Le Champion Membership lees je op onze website.