Veelgestelde vragen

Algemene vragen over Le Champion

Hoe meld ik me aan als lid van Le Champion?
Op de website kun je kiezen voor ‘lidmaatschap’ en vervolgens ‘lid worden’. Je ontvangt geen bevestiging per e-mail. Binnen 14 dagen ontvang je je ledenpasje en overige informatie. Als je na 14 dagen nog niets hebt ontvangen kun je contact opnemen met Le Champion.

Als ik lid ben van Le Champion, ben ik dan automatisch ook lid van de NTFU?
Nee, je dient dit apart aan te geven op het inschrijfformulier. De kosten van het NTFU lidmaatschap bedragen € 33,-. De verzekering loopt van 1 maart t/m 28 februari van het volgende jaar.

Is het verplicht om lid te worden van de NTFU?
Nee, dit is niet verplicht. Ben je een actieve tourrijder, dan raden we het wel aan. De NTFU biedt namelijk een goede fietsverzekering aan.

Hoe kan ik een gezinslid aanmelden?
Het lidmaatschap voor inwonende gezinsleden bedraagt € 6,50 per jaar. Het gezinslidmaatschap geeft dezelfde rechten als een individueel lidmaatschap, maar zonder toezending van het maandblad Le Champion.

Als ik lid ben van Le Champion wat zijn dan mijn voordelen?
Als lid van Le Champion ben je verzekerd van een startbewijs voor diverse grote evenementen, zoals Luik-Bastenaken-Luik, de Dam tot Damloop, Egmond-Pier-Egmond en de Egmond Halve Marathon (alleen bij voorinschrijving en binnen een vastgestelde termijn). Bij de laatste drie evenementen is bovendien een apart startvak ingericht voor leden. De specifieke inschrijfvoorwaarden zijn te vinden op de website van het betreffende evenement. De overige ledenvoordelen kun je vinden op de website www.lechampion.nl.

Ben ik verzekerd van een startbewijs als ik lid ben van Le Champion?
Binnen een vastgestelde termijn ben je verzekerd van een startbewijs. De termijn is per evenement verschillend. Je kunt de termijn vinden op de desbetreffende website of in de nieuwsbrief.

Waar kan ik de fiets- en hardloopkleding van Le Champion kopen?
De flyer met de nieuwe kledinglijn en het bestelformulier kun je hier downloaden.

Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven?
Door een e-mail te sturen naar info@lechampion.nl  onder vermelding van je lidmaatschapnummer. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met Le Champion.

Algemene vragen over een evenement

Ik heb nog geen deelnemersbewijs ontvangen
Een week voor het evenement krijg je alle spullen thuisgestuurd. Als je een week van tevoren nog niets ontvangen hebt, neem dan contact op met de helpdesk van Le Champion: 072-5322729.

Mijn inschrijfgeld is nog niet afgeschreven, hoe komt dat?
Omdat Le Champion gebonden is aan een maximaal aantal incasso’s per dag. Bij een groot evenement kan het voorkomen dat er duizenden inschrijvingen per dag binnenkomen. Het kan dan tot vier weken duren voor het inschrijfgeld wordt afgeschreven.

Wordt er met wachtlijsten gewerkt als de inschrijflimiet is bereikt?
Nee, er zijn geen wachtlijsten. Wel kun je kijken of er nog plaats is bij een van de Goede Doelen die vermeld staan op de website. Je kunt ook een oproep plaatsen in het gastenboek op de site.

Ik woon niet in Nederland, maar wil graag deelnemen aan een evenement
Buitenlandse deelnemers zonder bankrekening in Nederland kunnen uitsluitend per creditcard betalen.
Ausländer ohne Bankkonto in den Niederlanden können nur mit Credit Card bezahlen.
Foreigners without a bank account in the Netherlands can only pay by credit card.
Gebruik het inschrijfformulier bij ‘English Information’.

Ik heb nog geen bevestiging gekregen
Alle individuele deelnemers krijgen per e-mail een bevestiging, zorg dus dat je het juiste e-mailadres invult.

Wanneer kan ik mijn startnummer overdragen?
Het overdragen van een startnummer is in de week voor het evenement. Na akkoord wordt geen bevestiging per e-mail verzonden. Bovendien wordt bij ‘controleren inschrijven’ niet de nieuwe naam getoond. Alleen in de uitslagen wordt de nieuwe naam opgenomen.

Le Champion organiseert jaarlijks meer dan tachtig hardloop-, fiets- en
wandel evenementen in binnen- en buitenland.