Veelgestelde vragen

Algemene vragen over Le Champion

Hoe meld ik me aan als lid van Le Champion?

Op de website kun je kiezen voor ‘lidmaatschap’ en vervolgens ‘lid worden’. Je ontvangt geen bevestiging per e-mail. Binnen 14 dagen ontvang je je ledenpasje en overige informatie. Als je na 14 dagen nog niets hebt ontvangen kun je contact opnemen met Le Champion.

 

Als ik lid ben van Le Champion, ben ik dan automatisch ook lid van de NTFU?

Nee, je dient dit apart aan te geven op het inschrijfformulier. De kosten van het NTFU lidmaatschap bedragen € 33,-. De verzekering loopt van 1 maart t/m 28 februari van het volgende jaar.

Is het verplicht om lid te worden van de NTFU?

Nee, dit is niet verplicht. Ben je een actieve tourrijder, dan raden we het wel aan. De NTFU biedt namelijk een goede fietsverzekering aan.

Hoe kan ik een gezinslid aanmelden?

Het lidmaatschap voor inwonende gezinsleden bedraagt € 6,50 per jaar. Het gezinslidmaatschap geeft dezelfde rechten als een individueel lidmaatschap, maar zonder toezending van het maandblad Le Champion.

Als ik lid ben van Le Champion wat zijn dan mijn voordelen?

Als lid van Le Champion ben je verzekerd van een startbewijs voor diverse grote evenementen, zoals Luik-Bastenaken-Luik, de Dam tot Damloop, Egmond-Pier-Egmond en de Egmond Halve Marathon (alleen bij voorinschrijving en binnen een vastgestelde termijn). Bij de laatste drie evenementen is bovendien een apart startvak ingericht voor leden. De specifieke inschrijfvoorwaarden zijn te vinden op de website van het betreffende evenement. De overige ledenvoordelen kun je vinden op de website www.lechampion.nl.

Ben ik verzekerd van een startbewijs als ik lid ben van Le Champion?

Binnen een vastgestelde termijn ben je verzekerd van een startbewijs. De termijn is per evenement verschillend. Je kunt de termijn vinden op de desbetreffende website of in de nieuwsbrief.

Waar kan ik de fiets- en hardloopkleding van Le Champion kopen?

De flyer met de nieuwe kledinglijn en het bestelformulier kun je hier downloaden.

Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven?

Door een e-mail te sturen naar info@lechampion.nl  onder vermelding van je lidmaatschapnummer. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met Le Champion.

Algemene vragen over een evenement

Ik heb nog geen deelnemersbewijs ontvangen


Een week voor het evenement krijg je alle spullen thuisgestuurd. Als je een week van tevoren nog niets ontvangen hebt, neem dan contact op met de helpdesk van Le Champion: 072-5322729.

Mijn inschrijfgeld is nog niet afgeschreven, hoe komt dat?

Omdat Le Champion gebonden is aan een maximaal aantal incasso’s per dag. Bij een groot evenement kan het voorkomen dat er duizenden inschrijvingen per dag binnenkomen. Het kan dan tot vier weken duren voor het inschrijfgeld wordt afgeschreven.

Wordt er met wachtlijsten gewerkt als de inschrijflimiet is bereikt?

Nee, er zijn geen wachtlijsten. Wel kun je kijken of er nog plaats is bij een van de Goede Doelen die vermeld staan op de website. Je kunt ook een oproep plaatsen in het gastenboek op de site.

Ik woon niet in Nederland, maar wil graag deelnemen aan een evenement.

Buitenlandse deelnemers zonder bankrekening in Nederland kunnen uitsluitend per creditcard betalen.
Ausländer ohne Bankkonto in den Niederlanden können nur mit Credit Card bezahlen.
Foreigners without a bank account in the Netherlands can only pay by credit card.
Gebruik het inschrijfformulier bij ‘English Information’.

Ik heb nog geen bevestiging gekregen

Alle individuele deelnemers krijgen per e-mail een bevestiging, zorg dus dat je het juiste e-mailadres invult.

Wanneer kan ik mijn startnummer overdragen?

Het overdragen van een startnummer is in de week voor het evenement. Na akkoord wordt geen bevestiging per e-mail verzonden. Bovendien wordt bij ‘controleren inschrijven’ niet de nieuwe naam getoond. Alleen in de uitslagen wordt de nieuwe naam opgenomen.

Mijn Le Champion

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Je kunt je wachtwoord zelf opvragen door op “Wachtwoord vergeten” te klikken. Na het invullen van de gegevens, krijg je een e-mail met daarin jouw inloggegevens.

Mijn inlogcodes werken niet meer

Je kunt je inloggegevens opvragen door op “Wachtwoord vergeten” te klikken. Na het invullen van de gegevens, krijg jij een e-mail met daarin jouw inloggegevens.

Wat is mijn lidcode?

Mocht je deze niet meer weten, dan kun je deze opvragen via de ledenadministratie van Le Champion. Ga hiervoor naar LeChampion.nl en klik op ‘contact’, gebruik het contactformulier om je lidcode op te vragen.

Mijn e-mailadres is niet bekend bij het opvragen van mijn wachtwoord?

Het kan zijn dat Le Champion een oud e-mailadres van je heeft. Neem dan contact op met de ledenadministratie van Le Champion. Ga hiervoor naar LeChampion.nl en klik op ‘contact’, gebruik het contactformulier om je e-mailadres aan te laten passen.

Ik zie de knoppen ‘lid worden’ en ‘vrijwilliger worden’, waar dienen die voor?

Voor mensen die nog geen lid óf vrijwilliger zijn zijn de knoppen ‘lid worden’ en ‘vrijwilliger worden’. Bestaande leden kunnen met hun account direct inloggen en in hun profiel aangeven of ze eventueel ook vrijwilliger willen worden.

Kan ik me ook inschrijven voor evenementen via Mijn Le Champion?

Op dit moment is het nog niet mogelijk in direct in te schrijven voor een evenement via Mijn Le Champion. Je kunt hier wel alle evenementen vinden en via een link naar het juiste inschrijfformulier navigeren om jezelf voor een evenement in te schrijven.

Hoe kan ik mijn adres aanpassen?

Wanneer je bent ingelogd kun je naar “Mijn profiel” navigeren. Bij  “Mijn profiel” kun je zelf het adres aanpassen.

Hoe kan ik mijn profielfoto uploaden?

Wanneer je bent ingelogd kun je naar “Mijn profiel” navigeren. Bij “Mijn foto” kun je zelf een profiel foto uploaden. Deze foto wordt alleen voor je profiel gebruikt.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Wanneer je bent ingelogd kun je naar “Mijn profiel” navigeren. Bij “Mijn inloggegevens” kun je zelf je wachtwoord aanpassen.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?

Helaas is dit niet mogelijk. De gebruikersnamen zijn niet aan te passen.

Ik wil anders betalen dan via incasso, is dat mogelijk?

Het is alleen mogelijk om met een automatische incasso te betalen.

Onder vrijwilliger zie ik een knop om me aan te melden, wat gebeurt er als ik me aanmeld?

In je persoonlijk profiel vind je een onderdeel genaamd vrijwilliger waar je je kunt aanmelden als vrijwilliger. Na aanmelden wordt je door Le Champion benaderd en zal worden gekeken naar jouw mogelijkheden als vrijwilliger bij een van de evenementen van Le Champion.

Inroosteringssysteem

Ik kan niet inloggen in Planbition, wat moet ik doen?

Je kunt inloggen met dezelfde gegevens die je ook gebruikt voor ‘Login Mijn Le Champion’ via de website. Na het wijzigen van je gegevens kan het nog 15 tot 30 minuten duren voor dit is doorgevoerd in Planbition.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Je kunt je wachtwoord zelf opvragen via ‘Inloggen’ op de website van Le Champion en dan op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. Na het invullen van de gegevens krijg je een e-mail met daarin jouw gegevens.

Mijn inloggegevens werken niet meer

Je kunt je inloggegevens opvragen via ‘Inloggen’ op de website van Le Champion en dan op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. Na het invullen van de gegevens krijg je e-mail met daarin jouw gegevens.

Ik kan niet inloggen bij Mijn Le Champion en ook niet bij Planbition, wat moet ik doen?

Neem via het contactformulier op de website van Le Champion contact op via Mijn Le Champion voor een wachtwoord aanpassing.

Planbition opent niet of geeft een wit scherm?

Planbition werkt op Windows met Internet Explorer op de Mac (Apple) met Safari. Mogelijk moet je de ‘Silverlight plugin’ bij Microsoft downloaden en installeren.

Er is geen dienst beschikbaar voor een evenement?

Als alle diensten ingeroosterd zijn voor een evenement kun je jezelf niet meer voor dit evenement inschrijven als vrijwilliger.

Ik wil mij inschrijven voor een dienst, maar krijg de melding ‘U probeert een marktplaats dienst in te plannen op een tijdstip dat er reeds een dienst en/of aan-/afwezigheid gepland is.’.

Als je al hebt ingeschreven voor een dienst op hetzelfde tijdstip kan niet nog een dienst gekozen worden op dat zelfde tijdstip. Ook is het mogelijk dat de dienst waarop je je probeert in te schrijven niet op de datum waarop je je probeert in te schrijven open staat (kijk goed naar dag en datum van de dienst en of dit klopt met je agenda).

Ik kan in Planbition niet alle evenementen zien?

Het kan zijn dat een evenement nog niet is ingevoerd of dat er geen openstaande taken meer zijn.

Ik heb mij voor een verkeerde dienst aangemeld, ik kan mijn keuze niet meer wijzigen.

Je kunt inderdaad je keuze niet meer ongedaan maken. Stuur een mail naar vrijwilligers@lechampion.nl en geef aan welke dienst je gekozen hebt en wat je wilt wijzigen.

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, waar doe ik dat?

Je wachtwoord kun je niet in Planbition wijzigen, dit doe je in Mijn Le Champion. Ga naar ‘Mijn profiel’ en vervolgens naar ‘Mijn inloggegevens’ en pas je wachtwoord zelf aan.

Hoe kan ik mijn adres aanpassen?

Je adres kun je wijzigen in Mijn Le Champion, dat kan niet in Planbition. Ga naar Mijn Le Champion en kies daar voor ‘Mijn profiel’. Hier kun je persoonlijke gegevens aanpassen.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?

Helaas is dit niet mogelijk. De gebruikersnamen zijn niet aan te passen.

Hoe kan ik een profielfoto uploaden?

Via Mijn Le Champion kun je een profielfoto uploaden. Ga naar ‘Mijn profiel’ en bij ‘Mijn foto’ kun je zelf een profielfoto uploaden uit je persoonlijke bestanden die je op je computer, laptop of tablet hebt staan. Deze foto wordt alleen voor je profiel gebruikt en dus niet voor andere doeleinden.

Ik heb mij ingeschreven voor een dienst, maar ik ben toch verhinderd, wat moet ik doen?

Neem contact op met Le Champion via het contactformulier op de website. Kies voor het onderwerp ‘Vrijwilligers’ en geef duidelijk aan om welke dienst het gaat.

Ik wil niet langer deelnemen als vrijwilliger, hoe schrijf ik me uit?

Om te beginnen vinden we het erg jammer dat je niet meer als vrijwilliger mee wilt of kunt doen. Als je tijdelijk geen vrijwilligersactiviteiten wilt of kunt doen, kun je er voor kiezen wel ingeschreven te blijven maar niet op diensten en oproepen te reageren. Als je jezelf definitief wilt uitschrijven, neem dan contact op met Le Champion via het contactformulier op de website. Kies voor het onderwerp ‘Vrijwilligers’ en geef aan dat je niet meer ingezet wilt worden als vrijwilliger.

Mis niets en schrijf je in op de nieuwsbrief