Nieuws /

DE VRIJWILLIGER | REBECCA BOERSMA (65)

Rebecca Boersma (65) uit Zaandam is als helpdeskmedewerkster goud waard. Soms werkt ze in Alkmaar, op het hoofdkantoor van Le Champion, andere keren schiet ze te hulp op locatie, bij grote evenementen.

‘Le Champion vraagt me gemiddeld één keer per week of ik mee wil helpen, maar het komt ook wel voor dat ik twee tot drie dagen achtereen in touw ben. Ik doe het met plezier, want ik heb er alle tijd voor. Ik was secretaresse bij de PWN, het waterleidingbedrijf in Noord-Holland, tot ik daar boventallig werd verklaard. Omdat ik toen tijd overhield, kwam ik op het idee om vrijwilligerswerk te gaan doen voor Le Champion.

”Ik ben echt een manusje van alles”

Ik ben echt een manusje van alles; als de receptie onderbezet is, spring ik ook daar met alle plezier bij. Ik ben bescheiden en flexibel, en dat maakt dat ik overal inpasbaar ben.  Het meest val ik in bij de helpdesk. Het team dat er werkt, is ontzettend leuk en er heerst een goede sfeer, wat voor mij de grootste beloning is. Tot mijn taken als medewerksterhelpdesk behoort het beantwoorden van inkomende telefoongesprekken. Er wordt vooral veel gebeld over het wijzigen van startnummers. Wanneer een deelnemer een startnummer overneemt van iemand die is verhinderd, wil hij graag zijn eigen voornaam erop hebben. Hoewel het in de deelnemersinformatie duidelijk staat te lezen dat dat niet mogelijk is, leg ik dat toch nog eens vriendelijk uit. Ook willen veel bellers weten of ze in een ‘sneller’ startvak mogen staan, maar de indeling is gemaakt op basis van de verwachte eindtijd die ze zelf hebben opgegeven en daar kunnen we niet vanaf wijken. Toch zijn we altijd soepel. Of beter gezegd: zo soepel mogelijk. Tijdens evenementen helpen we deelnemers die hun startnummer zijn vergeten of verloren, altijd aan een reserve-exemplaar, zodat ze toch kunnen starten.

”Wat het voor mij aantrekkelijk maakt, is dat we opereren in vaste teams, zodat je een hechte band met de collega’s kunt opbouwen.”

Ik hoop dit werk nog lang te mogen doen. Wat het voor mij aantrekkelijk maakt, is dat we opereren in vaste teams, zodat je een hechte band met de collega’s kunt opbouwen. Le Champion is goed voor ons; reiskosten worden vergoed en er staat altijd een heerlijk lunchpakket klaar. Toen ik een paar jaar geleden aan mijn voet was geopereerd, trof ik bij thuiskomst een prachtig boeket aan, met een beterschaps  wens van Le Champion. Dat doet een mens toch wat.’

Mis niets en schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief