Nieuws /

De kracht van het wandelen

 

Steeds meer wetenschappelijk onderzoekers stellen dat te lang ononderbroken zitten ongezond is. Acht uur achter elkaar voor de computer of tv, is gewoon slecht. Gelukkig kun je je gezondheid, lichaam en geest al een positieve impuls geven door elke dag een aantal minuten te wandelen. Het kost niks en bovendien belast het, vanwege de lage intensiteit, de gewrichten niet. Het kan bijna altijd en overal. Je bent niet afhankelijk van anderen, een specifieke plaats of bepaalde tijden.

”Vitamine D is belangrijk voor het behoud van stevige botten en tanden”

Op elk moment van de dag kun je de deur uitstappen voor een blokje om of een langere wandeling. Je kunt van je wandeling ook een effectieve work-out maken door het wandeltempo te verhogen of door een langere afstand te lopen. Zo treedt de juiste belasting van het lichaam op en verbeter je je conditie. Wil je meer calorieën verbranden? Beweeg dan tijdens het wandelen ook de armen, verhoog je tempo en varieer je stappen. Of maak eens een wandeling door een heuvelachtig gebied. Als je al een fervente wandelaar bent, is dit natuurlijk allemaal gesneden koek. Maar weet je ook wat wandelen doet voor je hersenen en voor je hart? We zetten de voordelen nog eens op een rijtje. Misschien kun je ze gebruiken om iemand uit je omgeving over te halen met je mee te gaan lopen.

Klik op de foto om hem groter te maken!

Mis niets en schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief